"> ");
Αθηνά | Καλησπέρα!
Το μάθημα αυτό, το οποίο αποτελείται από 3 μέρη, είναι και το τελευταίο για το παιχνίδι «Το κυνήγι της μπανάνας».
Αν έχετε ακολουθήσει τις οδηγίες του Steve και των ειδικών επιστημόνων απέχετε ελάχιστα από το να τελειώσετε αυτό το παιχνίδι.
Με το τέλος του παιχνιδιού προσκαλέστε τους φίλους σας να το παίξουν και να προτείνουν τρόπους να βελτιωθεί. Με τις γνώσεις που έχετε αποκτήσει στην διεργασία της δημιουργίας του παιχνιδιού μπορείτε να το αλλάξετε αρκετά ώστε να γίνει το δικό μας μοναδικό παιχνίδι.
Πριν όμως έρθει η ώρα να βάλετε τις δικές σας πινελιές θα πρέπει να παρακολουθήσετε με μεγάλη προσοχή τον Steve και τους ειδικούς επιστήμονες καθώς στα 3 μέρη αυτού του μαθήματος παρουσιάζονται πάρα πολύ σημαντικές πληροφορίες. Απαιτείται η απόλυτη συγκέντρωση σας.
Σε αυτά τα 3 μέρη αυτού του μαθήματος ο Steve θα μας μιλάει από το γραφείο του.
Steve μπορείς να ξεκινήσεις.. |
Steve | Καλησπέρα!
Έχουμε προχωρήσει αρκετά στην δημιουργία του 1ου μας παιχνιδιού. Ήδη έχει την επιθυμητή μορφή και δουλεύει αρκετά καλά.
Υπάρχουν όμως κι άλλα πράγματα που θα πρέπει να γίνουν. Αρχικά, ας θυμηθούμε με ένα βίντεο τι έχουμε κάνει ως τώρα. Το βίντεο θα το δούμε σε γρήγορη ταχύτητα και ο σκοπός του είναι απλώς να μας θυμίσει τις ενέργειες μας ως τώρα.
Για να το δούμε… |
Πολύ ωραία. Έχουμε ήδη δημιουργήσει ένα λιοντάρι που μας εμποδίζει στον στόχο μας. Ας δημιουργήσουμε αρχικά το 2ο.
Το 2ο λιοντάρι θα έχει παρόμοιο σενάριο με το 1ο. Απλώς θα κινείται σε διαφορετική διαδρομή. Έτσι η δουλειά της μαϊμούς θα είναι ακόμη πιο δύσκολη.
Για να δημιουργήσουμε το 2ο λιοντάρι ώστε να είναι ίδιο με το 1ο ώστε στην συνέχεια να κάνουμε μικρές αλλαγές στο σενάριο του, η διαδικασία είναι απλή, εύκολη και γρήγορη.
Από την περιοχή αντικειμένων πατήστε δεξί κλικ (ctrl + κλικ αν έχετε mac) επάνω στο 1ο λιοντάρι και διαλέξτε «διπλασιασμός». Το 2ο λιοντάρι είναι γεγονός. Το όνομα του είναι Lion2. Δεν χρειάζεται να το αλλάξουμε.
Δημιουργήστε κατευθείαν και το 3ο λιοντάρι με τον ίδιο ακριβώς τρόπο. Ας δοκιμάσουμε τώρα το παιχνίδι μας. Βλέπετε ότι τα 3 λιοντάρια κινούνται σχεδόν μαζί προς την ίδια κατεύθυνση. Θα αλλάξουμε την κατεύθυνση τόσο του 2ου όσο και του 3ου λιονταριού.
Στο σενάριο του 2ου λιονταριού λοιπόν ας αλλάξω την κατεύθυνση που ξεκινά το αντικείμενο σε 15 και στο 3ο σε -15.
Ας δοκιμάσω τώρα το παιχνίδι μου…
Βλέπω ότι έχει αρχίσει να δυσκολεύει κάπως. Θα το βελτιώσουμε στην πορεία. |
|
Steve | Ας ξανατρέξω το παιχνίδι μου. Θα κάνω 2 παρατηρήσεις.
Η πρώτη είναι πως μάλλον τα λιοντάρια κινούνται πολύ γρήγορα. Ας το ξαναδούμε.
Ναι. Για να μειώσουμε την ταχύτητα τους αρκεί να αλλάξουμε τον αριθμό των βημάτων που κινούνται. Θα αλλάξω τα βήματα του 2ου λιονταριού από 10 σε 2 και του 3ου από 10 σε 6. Ας δούμε το αποτέλεσμα.
Καλύτερα τώρα. Θυμηθείτε πως εσείς φτιάχνετε το δικό σας παιχνίδι και μπορείτε να κρατήσετε τις ρυθμίσεις που νομίζετε. Σας προτείνω όμως αρχικά να κρατήσετε τις ρυθμίσεις που σας προτείνω και να κάνετε αλλαγές στο τέλος σύμφωνα με τις δικές σας προτιμήσεις.
Η 2η παρατήρηση που έχω να κάνω είναι πως τα 3 λιοντάρια ακολουθούν την δική τους διαδρομή. Κανένα δεν ακολουθεί την μαϊμού. Το νόημα του παιχνιδιού μας, μη ξεχνάτε, είναι πως τα λιοντάρια κυνηγάνε την μαϊμού για να την φάνε.
Ας αλλάξω την κατεύθυνση του 2ου λιονταριού ώστε να ακολουθεί την μαϊμού. Στο σενάριο της, για όλη την διάρκεια του παιχνιδιού, ακριβώς πριν κινηθεί, ας ορίσουμε να αλλάζει την κατεύθυνση της ανάλογα με το που βρίσκεται η μαϊμού.
Το μπλοκ εντολής που χρειαζόμαστε βρίσκεται λογικά στην παλέτα κινήσεις και λέγεται «στρίψε προς το monkey”.
Ας δούμε τι έχουμε κάνει ως τώρα…
Καλό είναι. Νομίζω πως πρέπει να το βελτιώσουμε κι άλλο όμως. |