"> ");
100%
LESSONS & TOPICS

Συστατικά Στοιχεία Ηλεκτρονικών Παιχνιδιών (RE)

Lesson Progress

Συστατικά Στοιχεία Ηλεκτρονικών Παιχνιδιών (RE)

Video – Στοιχεία Σχεδιασμού

Video Transcript

Γειά σας,

Το μάθημα που παρακολουθείτε ονομάζεται «Προγραμματίζω και δημιουργώ παιχνίδια». Ονομάζομαι Αθηνά και θα είμαι η παρουσιάστρια αυτού του μαθήματος.

 

Στην διάρκεια του δείτε αρκετά βίντεο. Κάποια από αυτά θα παρουσιάζουν σημαντικές πληροφορίες – απαραίτητες για την κατανόηση των ηλεκτρονικών παιχνιδιών και του λογισμικού scratch, στο οποίο θα βασιστούν τα μαθήματα.

 

Κάποια άλλα, τα περισσότερα, θα παρουσιάζουν τον τρόπο με τον οποίο μπορείτε να δημιουργείτε κάποια παιχνίδια βήμα προς βήμα.

 

Σε όλα τα βίντεο θα πρέπει συχνά να πατάτε το πλήκτρο που παγώνει την εικόνα για να δείτε καλά την οθόνη.

 

Μην ξεχνάτε πως παρακολουθείτε ένα μάθημα πληροφορικής. Αυτό σημαίνει πως ότι βλέπετε, θα πρέπει να τα δοκιμάζετε οι ίδιοι – άμεσα στον υπολογιστή σας.

 

Χρειάζεται να έχετε υπομονή και επιμονή.

 

Η πρώτη ενότητα του πρώτου μαθήματος ονομάζεται «Συστατικά στοιχεία των ηλεκτρονικών παιχνιδιών»

 

Θα μεταφερθούμε στην τάξη του Steve για να παρακολουθήσουμε αυτό το μάθημα.

 

Καλή συνέχεια!

Καλησπέρα σε όλους! Τόσο σε εσάς που είστε εδώ στην τάξη μου όσο και σε εσάς που μας παρακολουθείτε από την οθόνη του υπολογιστή σας.

 

Σήμερα θα μιλήσουμε για τα συστατικά στοιχεία ενός ηλεκτρονικού παιχνιδιού.

Λατρεύω τα ηλεκτρονικά παιχνίδια

Αν και ξέρω πολλά πράγματα για τα παιχνίδια είμαι σίγουρος πως θα μάθω πολλά περισσότερα σήμερα!

Σημαντικό δομικό στοιχείο όλων των ηλεκτρονικών παιχνιδιών είναι οι χαρακτήρες ή αλλιώς οι ήρωες.

Στα περισσότερα παιχνίδια, ο παίκτης του παιχνιδιού χρησιμοποιεί κάποιον χαρακτήρα στον κόσμο του παιχνιδιού. Ο χαρακτήρας αυτός μπορεί να είναι ένα ζώο, ένας πρίγκιπας, ένα αυτοκίνητο, ένας πολεμιστής και πολλά ακόμη. Για να δημιουργηθεί η αίσθηση του κινδύνου και του ανταγωνισμού υπάρχουν συνήθως και χαρακτήρες – αντίπαλοι που ο παίκτης πρέπει να κερδίσει ή να αποδράσεις από αυτόν.

 

 

2ο πολύ σημαντικό συστατικό στοιχείο των ηλεκτρονικών παιχνιδιών είναι οι στόχοι. Σε όλα τα παιχνίδια οι παίκτες επιδιώκουν να πετύχουν ένα τουλάχιστον κύριο στόχο.

Πολύ συχνά, ο παίκτης θα πρέπει να επιτύχει αρκετούς μικρότερους στόχους προκειμένου να επιτευχθεί ο κύριος στόχος. Ο κύριος στόχος μπορεί να είναι να κερδηθεί ένας αγώνας ή να κατακτηθεί ένας εχθρός ή ακόμη να επιτευχθεί ένας συγκεκριμένος αριθμός από πόντους. Οι ενδιάμεσοι μικρότεροι στόχοι μπορούν να είναι π.χ να ξεκλειδωθεί μια πόρτα που οδηγεί σε ένα  νέο επίπεδο, ή να κερδηθεί έναν περισσότερο αποτελεσματικό όπλο ή όχημα ή ικανότητα.

 

Οι κανόνες ενός παιχνιδιού υπαγορεύουν στον παίκτη τι επιτρέπεται και τι απαγορεύεται να κάνει. Για παράδειγμα, μπορεί ο χαρακτήρας να περπατήσει μέσα στο νερό; Μπορεί ο χαρακτήρας να σταματήσει και να κάνει διάλειμμα κάποιο χρονικό διάστημα ή υπάρχει χρονικός περιορισμός; Όλα αυτά τα ζητήματα ξεκαθαρίζονται από την αρχή της σχεδίασης του παιχνιδιού και αποτελούν τους κανόνες του.

 

Πολύ σημαντικό συστατικό στοιχείο ενός παιχνιδιού είναι τα αντικείμενα. Όλα τα παιχνίδια περιλαμβάνουν αντικείμενα. Αστέρια, όπλα, σπαθιά, κέρματα, χάρτινα χρήματα, θησαυρούς, κλειδιά που ξεκλειδώνουν πόρτες. Από τα αντικείμενα αυτά, κάποια βοηθάνε τον κύριο χαρακτήρα να πετύχει τον στόχο του και αλλά τον εμποδίζουν.

 

Το επόμενο πολύ σημαντικό συστατικό στοιχείο των ηλεκτρονικών υπολογιστών είναι η Μ η χ α ν ι κ ή.

 

Η μηχανική είναι ιδιαίτερα σημαντικό συστατικό στοιχείο ενός ηλεκτρονικού παιχνιδιού. Είναι κυρίως οι ενέργειες που μπορεί να εκτελέσει ο χαρακτήρας μας. Μπορεί να περπατήσει; Να τρέξει; Να πηδήξει;, να πετάξει; Να πάρει ένα αντικείμενο από κάτω; Να χρησιμοποιήσει κάποιο όπλο; Πόσο γρήγορα θα τρέξει; Πόσο ψηλά θα πηδήξει;. Η μηχανική είναι ο πυρήνας του παιχνιδιού. Η καλά σχεδιασμένη μηχανική θα συμβάλει στην δημιουργία ενός πολύ καλού παιχνιδιού.

 

Άλλο σημαντικό στοιχείο ενός παιχνιδιού είναι ο χειρισμός των χαρακτήρων. Πληκτρολόγιο, ποντίκι, joystick. Τα παιχνίδια είναι περισσότερο διασκεδαστικά όταν ο παίκτης νιώθει πως ελέγχει πλήρως των χαρακτήρα του. Έτσι ο τρόπος που ελέγχουμε τον χαρακτήρα μας πρέπει να είναι εύκολος και ο υπολογιστής πρέπει να ανταποκρίνεται στα πατήματα του παίκτη άμεσα.

 

Ακόμη ένα συστατικό στοιχείο ενός παιχνιδιού είναι ο κόσμος του. Είναι 2 ή 3 διαστάσεων παιχνίδι; Από ποια οπτική γωνία βλέπει ο παίκτης το παιχνίδι; Από πάνω; Από μπροστά; Μήπως από μέσα; Υπάρχουν όρια που περιορίζουν την κίνηση των χαρακτήρων;

 

Τελευταίο συστατικό στοιχείο ενός ηλεκτρονικού παιχνιδιού που θα αναφέρουμε σήμερα είναι ο βαθμός δυσκολίας. Ένα παιχνίδι δεν είναι καθόλου διασκεδαστικό αν είναι πολύ εύκολο. Το ίδιο συμβαίνει αν το παιχνίδι είναι πολύ δύσκολο. Τα περισσότερα παιχνίδια θέτουν εύκολους στόχους στην αρχή, καθώς ο παίκτης μαθαίνει και πιο δύσκολους στην συνέχεια όπου οι δεξιότητες του παίκτη έχουν βελτιωθεί. Το να επιτευχθεί ο κατάλληλος βαθμός δυσκολίας σε κάθε επίπεδο του παιχνιδιού είναι το «κλειδί» για την δημιουργία ενός υπέροχου παιχνιδιού.

 

 

 

 

 

Video – Μυστικά για την Δημιουργία Ενός Ηλεκτρονικού Παιχνιδιού

Video Transcript

Σε αυτό το μάθημα θα παρουσιάσουμε: Μυστικά για την δημιουργία ενός ηλεκτρονικού παιχνιδιού.

Σκέφτομαι να μπω μέσα στην οθόνη για να παρουσιάσω καλύτερα τις πληροφορίες.

 

Χοοοπ!

 

Αναθέστε στον ήρωα σας μια αποστολή. Πείτε μια ιστορία που περιγράφει αυτήν την αποστολή. Με αυτόν τον τρόπο θα καταφέρετε να δώσετε νόημα στις ενέργειες του ήρωα σας αλλά και του παίκτη που τον χειρίζεται. Η ιστορία αυτή θα βοηθήσει επίσης στην δημιουργία του κόσμου του παιχνιδιού και των αντικειμένων που θα τον περιβάλει. Έτσι θα δημιουργήσετε περισσότερο όμορφες οθόνες παιχνιδιού.

 

Οι ήχοι μπορούν να δημιουργήσουν ισχυρά συναισθήματα. Αλλάζοντας ή εισάγοντας έναν καινούριο ήχο μπορείτε να δημιουργήσετε στον παίκτη το συναίσθημα της αγωνίας, του φόβου, της χαράς ή του ξαφνιάσματος. Τα μοντέρνα παιχνίδια σήμερα χρησιμοποιούν ρεαλιστικούς ήχους για να προκαλέσουν στους παίκτες το συναίσθημα πως βρίσκονται μέσα στο παιχνίδι.

Επίσης, σε συνδυασμό ή όχι με τους ήχους μπορείτε να

Δημιουργήστε χαρακτήρες που εμφανίζονται ξαφνικά στην οθόνη. Ο φόβος και η αγωνία για την εμφάνιση τους θα εκτιμηθούν ιδιαίτερα από τους παίκτες. Τι μπορεί να είναι πίσω από μια πόρτα; Η αγωνία της αναμονής μπορεί να είναι χειρότερη από τον φόβο της εμφάνισης!!

Ένα παιχνίδι θα ήτανε αρκετά εύκολο αν ο παίκτης είχε την δυνατότητα να σταματήσει να ηρεμήσει και να σκεφτεί. Αν όμως ο χρόνος είναι σημαντικός, το παιχνίδι πιθανότατα θα ήταν περισσότερο συναρπαστικό.

Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιείστε διαφορετικά χρώματα για να προκαλέσετε διαφορετική ατμόσφαιρα στο παιχνίδι. Το ανοιχτό μπλε, το κίτρινο και το πράσινο δημιουργεί ένα ζεστό περιβάλλον. Αντίθετα το χρώμα το πάγου και το λευκό μια ψυχρότητα. Τα σκούρα χρώματα προκαλούν ένα περισσότερο «επικίνδυνο» περιβάλλον.

Τα περισσότερα παιχνίδια που παίζονται από κονσόλες διαθέτουν σήμερα φωτορεαλιστικά τριών διαστάσεων περιβάλλοντα με εκπληκτική ποιότητα. Παρόλα αυτά, μετά την εμφάνιση του Minecraft, τα παιχνίδια με απλά γραφικά – κινουμένων σχεδίων – είναι παρά πολύ δημοφιλή και σήμερα.